امپراتور كارآفريني
آموزش دربازار سرمایه و برند
آموزش سرمایه گذاری و برندینگ

 پيتر جونز، يكي از ثروتمندترين و معروف‌ترين كارآفرينان انگليسي است. او عملا نشان داده كه اگر انسان اراده كند و خط فكري روشن داشته باشد، مي‌تواند روياها و ايده‌آل‌هاي بزرگ خود را به واقعيت تبديل كند. از ديدگاه پيتر جونز بهره‌گيري از قوه تخيل، تمركز روي هدف، داشتن عزم جزم و خط فكري روشن و مشخص از عوامل اصلي كسب موفقيت در كسب‌و‌كار و كارآفريني است.

 

پيتر جونز در كتاب خود ، با زباني ساده و قابل‌درك و دريافت براي همه به رمزگشايي درباره راه و روش‌هايي كه به پيروي از آنها توانسته به قله‌هاي موفقيت دست يابد، مي‌پردازد.پيتر جونز، به گفته خودش در بسياري از حوزه‌هاي كسب‌و‌كار سرمايه‌گذاري كرده طعم تلخ شكست را چشيده، دوباره از جا برخاسته و پيروز شده و باز به قول خودش از هيچ به همه چيز رسيده است. او اهل موعظه و پند و اندرز نيست، بلكه راه‌هايي را كه خود در عرصه كسب‌و‌كار و كارآفريني پيموده و به نتيجه رسيده صادقانه به خوانندگان كتابش نشان مي‌دهد.

پيتر جونز از معدود كارآفرينان كلان ثروتمند روزگار ماست كه سخت به تاثير رسانه‌ها در موفقيت كارآفرينان اعتقاد دارد و تحت‌تاثير چنين اعتقادي بوده كه سال‌ها است كه در پانل برنامه بسيار پرطرفدار شبكه 2 تلويزيون بي.بي.سي به نام لانه (كنام) اژدها عضويت دارد و برنامه پرطرفدار ديگري به نام غول ثروت را با هدف دل و جرات دادن به جوانان جوياي نام در كسب‌و‌كار و ايجاد انگيزه كارآفريني در آنها در شبكه تلويزيوني آی تی وی انگليس بنيان نهاده و خود شخصا اجراي برنامه را بر عهده دارد.

او به اين هم اكتفا نكرده و به منظور افزايش محبوبيت اجتماعي خود در سال 2006 با جسارتي تحسين‌برانگيز اقدام به تاسيس شبكه تلويزيوني اختصاصي خود به نام تلويزيون پيتر جونز كرد كه نخستين مجموعه ساخته شده در اين شبكه تلويزيوني به نام چنان مورد توجه شبكه بزرگ تلويزيوني ای بی سی آمريكا قرار گرفت كه اقدام به خريد و پخش آن مجموعه تلويزيوني از پيتر جونز كرد. پس از آن هم تعداد ديگري از شبكه‌هاي تلويزيوني كشورهاي جهان از جمله روسيه و فرانسه نيز اقدام به خريد و پخش آن مجموعه تلويزيوني كه چاشني كار و كارآفريني داشت، ‌كردند.پيتر جونز در سال 2007 يك قرارداد چند ميليون پوندي در زمينه تهيه و اجراي مجموعه معروف تلويزيوني تایکون را با شبكه تلويزيوني آی تی وی به امضا رساند كه پخش آن مجموعه تا به امروز ادامه دارد و نام كتاب حاضر هم اقتباسي است از نام آن مجموعه و موضوعات مطرح‌شده در آن يك نكته بسيار شگفت‌انگيز درباره شخصيت پيتر جونز است كه خود نيز در كتابش به آن اذعان كرده است. بيگانگي محض او با كتاب‌هاي مربوط به حوزه تجارت و كسب‌و‌كار است. او مي‌گويد با آن كه دوستان و دوستدارانش تعداد زيادي از اين نوع كتاب‌ها را به او هديه داده‌اند، اما او هرگز فرصت مطالعه حتي يكي از آن كتاب‌ها را پيدا نكرده است. پيتر جونز را مي‌توان يك چهره استثنايي در ميان جامعه كارآفريني جهان امروز دانست كه توانسته است خود را به الگو و سرمشقي براي همه كارآفرينان و كساني كه ميل به درخشيدن در حوزه كارآفريني دارند، مبدل سازد.

بزرگ‌ترين دغدغه فكري پيتر جونز ايجاد يك تحول اساسي در اذهان توده‌هاي مردم نسبت به كسب‌و‌كار و مقوله‌اي به نام كارآفرين است. او براي رسيدن به هدف از ظرفيت تاثيرگذاري رسانه تلويزيون بهره زيادي برده است.پيتر جونز در برنامه‌هاي گوناگون تلويزيوني خود همواره تلاش زيادي براي كشاندن پاي تعداد هرچه بيشتري از مردم به حوزه‌هاي كسب‌و‌كار به خرج داده و بر اين عقيده خود تاكيد ورزيده كه هنر كارآفريني در انحصار افرادي خاص نيست.او در تداوم اين تلاش‌هاي رسانه‌اي، اقدام به تاسيس يك آكادمي كارآفريني در انگليس كرده است. در اين آكادمي افراد مي‌توانند مهارت‌هاي كاري و راه‌هاي تقويت اعتماد به نفس خود براي تبديل شدن به كارآفرينان موفق را فرا بگيرند.

كودك كارآفرين
پيتر جونز از همان اوان كودكي علاقه و عشق سرشار خود را به كسب‌و‌كار و كارآفريني بروز داد. او در سنين كودكي روياي تاسيس شركت‌هاي بزرگ با سرمايه چندين ميليون پوندي را در سر مي‌پروراند و هر زمان كه در دفتر كار پدرش روي صندلي چرمي گردان او مي‌نشست، خود را در مقام مديرعاملي شركت پدرش مي‌انگاشته.پيتر جونز تحت‌تاثير همين عشق و علاقه به كارآفريني بود كه توانست در شانزده سالگي در آزمون سرمربي‌گري انجمن تنيس روي چمن انگليس كسب موفقيت كند و در هفده سالگي به تاسيس نخستين شركت اختصاصي خود كه در واقع يك آكادمي ورزش تنيس بود بپردازد و شروع به كسب درآمد از اين رهگذر كند. او در 19 سالگي كسب‌وكار جديدي را در زمينه تهيه و فروش كامپيوتر و خدمات مرتبط با آن را راه‌اندازي كرد و زماني كه تنها 35 سال داشت صاحب يك شركت بزرگ تجاري با سرمايه 200 ميليون پوند بود. در حال حاضر او مالكيت سهام و مديريت چندين شركت بزرگ تجاري و خدماتي از موزه مخابرات گرفته تا موسسات چاپ و نشر و رسانه‌اي و املاك و مستغلات را در اختيار دارد. پيتر جونز نه تنها يك چهره فوق‌العاده موفق در كسب‌وكار و كارآفريني است كه پدر پنج فرزند نيز هست و با خانواده‌اش در منطقه اعيان‌نشين ساري حومه لندن زندگي مي‌كند. دنیای اقتصاد




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 171
بازدید هفته : 685
بازدید ماه : 685
بازدید کل : 6100
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar

نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد
نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد