مراحل ثروتمند شدن
آموزش دربازار سرمایه و برند
آموزش سرمایه گذاری و برندینگ

شش

 طی چند روز گذشته تعداد زیادی از افراد چه از طریق ایمیل و چه بصورت حضوری خواستار نشان دادن مسیر موفقیت(ثروتمند شدن) بودند. ویژگی مشترک همه آنها این بود که همه می خواستندسریع پولدار شوند. نکته کلیدی این بودکه اکثر آنها فقط آرزوی دستیابی به ثروت راداشتند نه اینکه ثروتمند بیندیشند.

در قسمت شماره پنج مراحل ثروتمند شدن، که نحوه حرکت هدفمند و موثر را بر اساس مدل پاراتو یا قانون(اصل) 80/20توضیح داده بودم گفتم که این ذهنیت را برای خود ایجاد کنید که موفقیت(ثروتمند شدن) هیچ راه میانبری ندارد. ولی ظاهرا دستیابی سریع به تنعم  یک اپیدمی در بین تمام جوانان دنیاست. در این مرحله  از مراحل ثروتمند شدن قصد دارم در مورد ترتیب اولویتهائی که هر شخص برای ثروتمند شدن برای خود در نظر می گیرد بپردازم و در مورد درستی آن بحث کنم.

بسیاری از افراد معتقدند که برای ایجاد یا انجام هر کاری نیاز به سرمایه هست و همچنین معتقدند پول ،پول می آورد. هیچکدام از این حرفها یا اعتقادات نه تنها اشتباه نیست بلکه کاملا درست است ولی چیزی که این دوستان در نظر نمی گیرند آمادگی های روحی  برای مقابله با مشکلات و موانعی است که در هنگام انجام هر کاری در مقابل افراد قرار می گیرند و بسیاری از افراد را از طی ادامه مسیر باز می دارند. مسئله دیگری که باید مد نظر قرار گیرد استفاده از تجربیات دیگرانی است که این مسیر را قبلا رفته اند.ممکن است بگوئید که ما چگونه باید این افراد را پیدا کنیم و اگر هم بخواهیم از تجربیاتشان استفاده کنیم ممکن است آن را در اختیار ما نگذارند.حرف این عده از دوستان هم درست است.پس داشتن ارتباط با افراد موثر هم یک اولویت برای برنده شدن در هر کسب و کاری است.بعبارت دیگر داشتن ارتباطات قوی و صحیح پیش نیازحرکت در مسیر ثروتمندی است.

حال به فرض اینکه ما آمادگی روحی و روانی را در خود ایجاد کردیم و همچنین ارتباطات خوبی نیز برای شناخت و استفاده از تجربه دیگران و حتی کمک دیگران جهت سریعتر حرکت کردن را نیز داشته باشیم ولی باز هم به نظر من اولویت بعدی سرمایه نیست. به اعتقاد من اولویت بعدی یادگیری مهارتهائی است که در طی مسیر موفقیت به آنها نیاز خواهیم داشت می باشد.شناخت بازار،بررسی بازار و درک بازار(منظور هر نوع بازاری اعم از بازار بورس یا طلا یا مسکن،کسب و کار و... می باشد)، کسب مهارتهای ((فروش))،تفکر استراتژیک ،برنامه ریزی،مهارتهای مدیریت مالی و....نیز پیش نیاز ورود به هر بازاری است.شاید باز هم دوستان بگویند این مهارتها را در حین کار هم می توان فرا گرفت.در جواب باید گفت که بعضی از این مهارتها پیش نیاز ورود به هر بازاری است (اگر نمی خواهید ضرر کنیدقبل از ورود به هر بازاری آنها را بشناسید و تحلیل کنید.مثلا اگر شما تحلیل سهام در بازار بورس را بلد نباشید و صرفا فقط بر اساس نظر دیگران خرید و فروش کنید احتمال ضرر کردن شما زیاد است.) و برخی دیگر از مهارتها همنیاز با ورود به بازار است و میزان دانش شما در مورد این مهارتها هم می تواند سکوی پرتاب شما باشد و هم می تواند موجب سقوط شما شود.

فرض بعدی اینکه همه موارد فوق اجرائی شده باشد باز هم اولویت بعدی سرمایه نیست زیرا اگر ما آمادگی روحی را در خود ایجاد کرده باشیم،ارتباطات قوی هم داشته باشیم.مهارتهای عمومی و اختصاصی هر کسب و کاری را هم داشته باشیم نیاز به تهیه طرح کسب و کار داریم تا ضمن اینکه  نگاه همه جانبه ای به کسب و کار داشته باشیم بر اساس برنامه،همه چیز برایمان شفاف  و واضح باشد.اینکه کاری که می خواهیم انجام دهیم چقدر سرمایه نیاز دارد.نحوه هزینه کرد این سرمایه چگونه است.دوره بازگشت سرمایه چقدر است.بازار هدف کجاست.طرح بازار یابی ما برای بدست آوردن درصدی از سهم بازار چگونه است و مسائلی از این دست.

حال اگر ما همه موارد بالا را در اختیار داشته باشیم، باز هم نیاز به سرمایه نداریم چون انسانی که قابلیتهای بالا را دارد دیگران حاضرند بر روی او سرمایه گذاری کنند پس با شرایط خوب به دنبال سرمایه گذار باشید نه بدنبال سرمایه.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 145
بازدید دیروز : 171
بازدید هفته : 713
بازدید ماه : 713
بازدید کل : 6128
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar

نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد
نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد