آموزش دربازار سرمایه و برند
آموزش سرمایه گذاری و برندینگ

 خبرگزاری فارس تحلیلی در مورد تورم دوره ای در ایران از سال 57 ارائه کرده است که می توانید در قسمت اخبار اقتصادی مطالعه نمائید.همچنین می توان پیش بینی از تورم در سال 91 و بعد از آن داشت.




تاریخ: یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن, تورم,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 فارس گزارش می‌دهد

فراز و فرود 34 سال تورم در ایران/آغاز دوره ششم رشد تورم

خبرگزاری فارس: بررسی نرخ تورم در ایران در 34 سال گذشته نشان می دهد، نرخ تورم در ایران در این مدت 6 دوره افزایش و 5 دوره کاهش را پشت سر گذاشته و از سال 88 بار دیگر روند صعودی در پیش گرفت تا اینکه در سال 90 به 21.5 درصد رسید.

خبرگزاری فارس: فراز و فرود 34 سال تورم در ایران/آغاز دوره ششم رشد تورم

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نرخ تورم در ایران در سال 57 با رقم 10 درصد آغاز شد و در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی روند صعودی داشت به طوری که در سال 60 نرخ 22.8 درصد را ثبت کرد، ولی از سال 61 به بعد این روند نزولی شد تا اینکه در سال 64 کشور پایین ترین نرخ تورم را به میزان 6.9 درصد ثبت کرده بود.

نرخ تورم در ایران از سال 65 بار دیگر صعودی شد و رقم 23.7 درصد را ثبت کرد، این روند تا سال 67 ادامه داشت، ولی از سال 68 با کاهش تورم روبرو بودیم تا اینکه تورم یک رقمی 9 درصدی را در سال 69 داشتیم.

* اوج تورم در دهه 70

از سال 70 بار دیگر روند صعودی تورم را با نرخ 20.7 درصد شاهد بودیم و این روند ادامه داشت تا اینکه در سال 74 رکورد 49.4 ثبت شد که بالاترین نرخ رسمی تورم در کشور است. از سال 75 به بعد مجدد کاهش تورم را داشتیم تا اینکه در سال 80 نرخ تورم به 11.4 درصد رسید.

هر چند در سالهای 81 تا 83 نرخ تورم حدود 15 درصد را تجربه کردیم ولی از سال 84 به بعد نیز تورم به مرز 10 درصد رسید و افزایش نرخ را تا سال 87 شاهد بودیم به طوری که تورم در این سال به 25.4 درصد رسید.

آخرین و ششمین دوره افزایشی نرخ تورم هم به سال 88 برمی گردد که از نرخ 10.8 درصد آغاز شد و در سال 90 به نرخ 21.5 درصد رسید.

به گزارش فارس ، نرخ تورم در ایران در 34 سال گذشته به شرح زیر بوده است:

سال - نرخ (درصد)

57 - 10

58 - 11.4

59 - 22.5

60 - 22.8

61 - 19.1

62 - 14.8

63 - 10.4

64 - 6.9

65 - 23.7

66 - 27.7

67 - 28.9

68 - 17.4

69 - 9

----------------------------

70 - 20.7

71 - 24.4

72 - 22.9

73 - 35.2

74 - 49.4

75 - 23.2

76 - 17.3

77 - 18.1

78 - 20.1

79 - 12.6

----------------------------

80 - 11.4

81 - 15.8

82 - 15.6

83 - 15.2

84 - 10.4

85 - 11.9

86 - 18.4

87 - 25.4

88 - 10.8

89 - 12.4

90 - 21.5

انتهای پیام/ص

 




تاریخ: یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن,تورم,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 قسمت سوم آشنائی با اینیاگرام را براتون گذاشتم. تاثیر خودشناسی دقیق در زندگی بسیار بزرگ و شگرف می باشد.هیچ ثروتمندی(انسان موفق) بدون شناخت خود (نقاط قوت و ضعف خود)نمی تونه به ثروت برسه.ضمن اینکه کسب مهارتهای اساسی که در ادامه عرض خواهد شد نیز بسیار موثر است. با ما باشید.

برای استفاده صحیح از اینیاگرام باید اصول زیر را مد نظر داشت:

1-تیپ شخصیتی فرد هیچ وقت در طول عمر عوض نمی شود.

2-هیچیک از تیپهای شخصیتی بهتر یا بدتر از دیگری نیست.

3-تمام صفات مربوط به یک تیپ مشخص همیشه در شخص دیده نمی شود.

4-اینیاگرام کاربردی جهانی دارد.

5-شناخت تیپ شخصیتی بیانگر همه چیز در مورد فرد نیست.

6-ضمن اینکه شناخت تیپ شخصیتی خود در زندگی یک انقلاب است ولی باید متوجه بود که برای توجیه و پذیرا بودن نقاط ضعف شخصیتی بکار برده نشود.

7-شناخت تیپ شخصیتی همانگونه که نباید برای توجیه خود بکار گرفته شود نباید برای مبارزه و جدل هم در نظر گرفته شود بلکه باید از زیر حکومت مطلق تیپ بیرون آمده و هوشیارانه و خردمندانه به سمت تکامل حرکت کرد.

8-شناخت تیپ شخصیتی خود آغازی است برای طی مسیر بی پایان تکامل انسانی خود که باید قدم به قدم آن را پیش برد.

9-تمام صفات موجود در شخصیتهای نه گانه در همه افراد دیده می شود ولی میزان نفوذ و تاثیر گذاری این صفات در هر تیپ شخصیتی شدت و ضعف دارد.

10- هر انسان و رویدادی در نوع خود منحصر به فرد است.

ترسهای اصلی تیپهای شخصیتی (the   basic   fears)

روانشناسان پژوهشگر بر این باورند که تمامی ساختار شخصیتی هر فرد بر اساس ترس و تمایل خاص اوست. همچنین به این نتیجه رسیدند که هر تیپ شخصیتی دارای ترس و تمایل اصلی است به شرح زیر:

تیپ1

ترس از بد و غیر اخلاقی بودن و عیب داشتن

تیپ2

ترس از در خور دوست داشتن نبودن

تیپ3

ترس از عدم لیاقت و بی ارزش بودن

تیپ4

ترس از عدم هویت و ارزشهای شاخص فردی

تیپ5

ترس از بیهوده،بی مصرف و ناتوان بودن

تیپ6

ترس از نداشتن راهنما و حامی

تیپ7

ترس از گرفتار درد و رنج شدن

تیپ8

ترس از مورد آسیب و یا کنترل دیگران قرار گرفتن

تیپ9

ترس از گسستگی،عدم ارتباط و تنهائی

 

تمایلات اصلی تیپها(the    basic   disires)

تمایلات اصلی تیپهای 9گانه بسیار معقول و انشانی است در صورتیکه فرد را بیش از حد تحت کنترل نداشته باشد. تمایلا انسانی مکانیسم دفاعی برای ایجاد تعادل در برابر  ترسهای موجود است.چنانچه گرایش به تمایلات اصلی از حد تعادل تجاوز کند پیچیدگی شخصیتی مربوط به آن تمایل عمیق تر و غالب تر می شود.

تمایلات اصلی و پیپیدگیهای حاصل از آنها(Basic desires and their Distortion)

تیپ 1

تمایل به درستی و کمال   تبدیل می شود به

عیب جوئی و کمال گرائی

تیپ2

تمایل به اینکه مورد محبت واقع شود تبدیل می شود به

نیاز به اینکه مورد نیاز باشد

تیپ3

تمایل به اینکه با ارزش باشد تبدیل می شود به

کوشش فراوان برای کسب موفقیت

تیپ4

تمایل به اینکه خودش باشد تبدیل می شود به

خودپرستی و خود خواهی

تیپ5

تمایل به لایق بودن تبدیل می شود به

دانای بی مصرف

تیپ6

تمایل به اینکه امنیت داشته باشد تبدیل می شود به

وابستگی به باورها

تیپ7

تمایل به خوشنود بودن تبدیل می شود به

بی خیالی و خود انگیزی

تیپ8

تمایل به حمایت از خود تبدیل می شود به

جنگ و جدل

تیپ9

تمایل به صلح و آرامش تبدیل می شود به

مسامحه کاری و نادیده گرائی

 رفتارهای اجتماعی تیپها:

 

رفتارهای اجتماعی تیپ های شخصیتی
تیپ 1
تصحیح دیگران
تیپ 2
آگاه شدن به نیازها و تمایلات دیگران
تیپ3
خوش رفتاری و آراستگی
تیپ4
کج خلقی
تیپ5
خودمشغولی
تیپ6
نارضایتی
تیپ7
گول زدن و گمراه کردن
تیپ8
بی نیاز نمایاندن
تیپ9
زیرکانه مبارزه کردن

 




تاریخ: یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن, اینیاگرام,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 مساله افزایش نرخ سود بانکی هم که در این راستا مطرح است؟
بله. این هم از مسائلی است که تاثیر گذار خواهد بود و می تواند هزینه تمام شده تولید را افزایش دهد اما به دلیل دیگر اتفاقاتی که در حوزه ارز و سکه وهمچنین سیستم بانکی افتاده است شاید دولت مجبور باشد که میان بد و بدتر، بد را انتخاب کند. رشد صادرات ایران را در سال 2012 سازمان های بین المللی منفی اما واردات را با رشد مثبت اعلام کرده اند. به نظر من این پیش بینی ها تا حدود زیادی پرت است. فکر می کنم که ما در سال آینده به دلایل مختلف باید به سمت کاهش واردات برویم .بنابراین به نظر می رسد که رشد واردات باید در سال آینده رو به کاهش داشته باشد. اما در مورد صادرات هم 2 بخش وجود دارد. یک بخش صادرات نفتی و بخش دیگر صادرات غیر نفتی است که هر دوی اینها متاثر از اقتصاد جهانی خواهند بود.


یعنی ضرورت کنترل واردات را شما حساس ترین مساله اقتصادی در سال 91 می دانید؟
فضایی که الان در کشوربه وجود آمده چنین ایجاب می کند . به طور کلی مشکلات اداری که در تخصیص ارز و نوسانات قیمت ارز به وجود آمده است، اقتصاد ایران را به سمتی می برد که در سال آینده کاهش واردات کاهش یابد. مسائل دیگری هم وجود دارد که می تواند در اقتصاد ایران سال آینده به میزان کمتری تاثیر گذار باشد. همین جا باید عرض کنم که سال آینده سال خاصی خواهد بود. از سویی سال اول نمایندگان مجلس نهم است که تازه وارد مجلس شده اند. از سوی دیگر سالی هست که به استقبال انتخابات ریاست جمهوری در سال بعد از آن یعنی در سال 92خواهیم رفت. انعکاس این دو حرکت در اقتصاد ایران این است که هم نمایندگان جدید دوست دارند که خودی نشان دهند و این مساله در انبساطی بودن بودجه موثر خواهد بود و هم دولت برای اینکه نقطه نظرات خودش را استمرار دهد و گروه های طرفدار خودش در انتخابات را هدایت کند و باعث موفقیت آنها شود، مجبور به انبساطی عمل کردن است. این هر دو انبساطی عمل کردن با توجه به منابعی که در داخل کشور داریم و از سوی دیگر با توجه به اینکه وضعیت درآمدی دولت در سال آینده خیلی خوب نیست، می تواند آثار خاصی در اقتصاد ما داشته باشد و به مساله کسری بودجه که پیش تر به آن اشاره کردم، دامن بزند.


به نظر شما امروز چقدر از اقتصاد کشور در دست متولیان آن قرار دارد؟برخی از کارشناسان به خصوص در آن مقطعی که شاهد نوسانات شدیدی در بازار ارز و سکه بودیم، معتقد بودند اقتصاد تا حدود زیادی از دست متولیان آن خارج شده است. نظر شما چیست؟
واقعیت این است که در هر صورت بخشی از تصمیمات نیازمند آن است که در مجامعی گرفته شود که افراد آن لزوما متولیان اقتصادی نیستند. برای نمونه شورای پول و اعتبار تصمیم گیری می کند اما باید به هر حال آن را به تایید رییس جمهور برساند. یعنی قانون ما در حال حاضر چنین شیوه ای را پیش بینی کرده است. به بیان دیگر مسئولان اقتصادی ممکن است که از نظر قانونی آزادی عمل نداشته باشند که بتوانند تصمیمات خودشان را اجرایی کنند. اما نکته ای که در این موارد دارای اهمیت است اینکه به باور من اگر مقامات سیاسی اجازه عمل بیشتری به متولیان بخش های اقتصادی از قبیل بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت بدهند نتیجه بهتری خواهند گرفت. در واقع آنها راحت تر می توانند مسائل اقتصادی کشور را درک کنند. این چیزی است که تجربه آن را نشان داده است و مثال آن را هم در بحث افزایش نرخ سود بانکی می توان آورد. به طور کلی باید توجه داشته باشیم که برای اینکه یک تصمیم بتواند موثر واقع شود، نمی توان تحقق چندین هدفی را از آن انتظار داشت. چراکه وقتی اهداف متعدد شوند، امکان مانور آن سیاست گذاری نیز دچار اختلال می شود. بنابراین باید اهداف مشخصی از هر تصمیم و سیاست گذاری تعیین و به سادگی بیان شود. مثلا در مورد سود بانکی اگر نگاه مان سمت و سوی آن چیزی باشد که عدالت محوری نامیده می شود یک فضایی ترسیم می کند که انگار همه مردم یک سهمی از تسهیلات بانکی باید داشته باشند. در حالی که اگر با چنین نگاهی به مسائل نگریسته شود، آن وقت به تولید کشور دیگر سهمی از این تسهیلات نخواهد رسید. بنابراین باید آن بخش هایی که در اقتصاد ما اولویت بالاتری دارند بتوانند از تسهیلات برخوردار شوند اما اگر عمده نیازها به سمت نیازهای رفاهی سوق پیدا کند، ممکن است که ما را به نتیجه خیلی خوبی نرساند. به نظر می رسد اگر دولت در همین چارچوب بیندیشد در این صورت مسئولان اقتصادی و دولت با یکدیگر همسو خواهند شد. در حال حاضر ما شاهد نوعی ناسازگاری های درونی در دولت در مورد تصمیم گیری های اقتصادی هستیم که نشان دهنده برخوردار نبودن این تصمیمات از انسجام لازم است. در صورتی که این مساله حل شود، به نظر می رسد بسیاری از مشکلاتی که اکنون شاهدش هستیم، می تواند مرتفع شود.


یکی از مسائلی که در اقتصاد کشور ما در سال آینده می تواند آثار مهمی داشته باشد نوع رابطه ما با کشورهای دیگر است. به نظر می رسد در سال آینده رابطه ما با برخی کشورها بهتر و با برخی دیگر بدتر شود. به نظر شما این مساله چه تاثیری می تواند بر اقتصاد کشور در سال 91 داشته باشد و فکر می کنید چه فرصت ها و تهدیدهایی از این طریق به وجود خواهد آمد؟
البته این سئوالی است که بیشتر باید مسئولان سیاست خارجی به آن پاسخ دهند. اما آنچه که می شود حدس زد این است که یکی از تنش هایی که در حوزه سیاست خارجی وجود دارد، اختلافاتی است که میان ما با کشورهای پنج به علاوه یک وجود دارد و به احتمال زیاد اصلی ترین مشکل ما در همین بخش خواهد بود. اما اگر با کشورهایی که مشکل خاصی با اقتصاد ما ندارند از قیبل چین، روسیه، هند، ترکیه و برخی کشورهای دیگر می توان این روابط را توسعه داد و برخی کاستی ها را از این طریق جبران کرد.


آقای دکتر به نظر شما دولت چه تصمیماتی می تواند در سال آینده عملیاتی کند تا هم بتواند بحران های اجتماعی را کنترل کند و هم اقتصاد کشور را در مسیر مناسبی قرار دهد؟
به نظر من اگر دولت به حرکت مستمر کسب و کار توجه داشته باشد و یک فضایی ایجاد شود که مردم راحت بتوانند در آن کار، کسب درآمد و سرمایه گذاری کنند و همچنین تقویت تولید داخلی به طوری که بتواند نهادهای خود را از داخل جامعه تامین کند، خود به خود نتیجه کار از آن بحث اجتماعی که مورد اشاره شما قرار داشت، جدا نخواهد بود. در واقع بحران های اجتماعی، مساله جدایی از مسائل اقتصادی نیست بلکه به گمان من مسائل اجتماعی و اقتصادی، دو روی یک سکه اند و در صورتی که عده ای تصور کنند این مسائل از هم جدا هستند، آنوقت به نتیجه ای غلط خواهند رسید.


آیا فکر می کنید مسائلی از جنس اتفاتی که در سال 90 شاهد بودیم را در سال 91 نیز تجربه کنیم؟
ما اصلا هیچ گاه تجربه اتفاق یک ساله را در اقتصاد ایران نداشته ایم. در هر صورت بعضی از تهدیدهایی که برای اقتصاد ایران در حال حاضر وجود دارد، با سیاست گذاری مناسب می تواند تبدیل به فرصت شود.

*محمد هیراد حاتمی
نقل از وب سایت شبکه خبری بانک و بیمه




تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن, اقتصاد,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 در قسمت اخبار اقتصادی پیش بینی آقای دکتر دانش جعفری وزیر قبلی اقتصاد و دارائی درمورد وضعیت اقتصاد در سال 91 جهت مطالعه دوستان گذاشته شد.




تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن,اقتصاد,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

اخبار اقتصادی : پیش بینی دانش جعفری از اقتصاد سال ۹۱(1)
ه شده توسط این شخص

Open in new window
اقتصاد ایران در سال 90، سال پر ماجرایی را از سرگذراند. می توان پرونده قطوری از آنچه در سال 90 بر اقتصاد ایران گذشت را تهیه کرد و ساعت ها پیرامون آن با کارشناسان اقتصادی بحث و گفت و گو کرد. آنچه سال 90 در اقتصاد ایران به وقوع پیوست را در گفت و گو با داوود دانش جعفری، نخستین وزیر اقتصاد در دولت نهم و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی کنار گذاشتیم و با او در رابطه با چشم انداز اقتصاد ایران در سال 91 گفت و گو کردیم. اینکه حال و روز اقتصاد ایران در سال 91 چگونه است اصلی ترین موضوع گفت و گو با دانش جعفری است و او هم پیش بینی های خود را مطرح کرده است. نخستین وزیر اقتصاد دولت نهم اعتقاد دارد که هیچ گاه تجربه اتفاق یک ساله را در اقتصاد ایران نداشته ایم. متن کامل این گفت و گو را در ادامه بخوانید:


به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سال 91، سال پر ماجرایی در عرصه اقتصاد خواهد بود. موضوع بحث ما هم چشم انداز اقتصاد ایران در سال 91 است. وضعیت فعلی اقتصاد را چطور تحلیل می کنید و چه چشم اندازی برای آن در سال 91 متصور هستید؟
فکر می کنم برای ارائه تصویری از چشم انداز اقتصاد ایران در سال 91 لازم است که ابتدا تحلیلی استراتژیک از وضعیت فعلی ارائه دهیم، تا بر اساس آن بتوانیم چشم انداز اقتصاد کشورمان در سال آینده را ترسیم کنیم. در این تحلیل استراتژیک لازم است که چهار محور مورد بررسی قرار بگیرد تا ما بتوانیم چشم انداز سال آینده را ترسیم کنیم . این چهار محورعبارتند از : فرصت ها و تحلیل های بین المللی و همچنین نقاط قوت و ضعف داخلی که اقتصاد ایران با آن مواجه است.
اگر بخواهیم چشم انداز اقتصاد کشورمان در سال آینده را در این چارچوب بررسی کنیم، فکر می کنم که بتوانم به سئوال شما جواب دهیم. به نظر من در بخش اول یعنی همان فرصت ها و تهدیدهای خارجی که اقتصاد ایران با آن مواجه است چند نکته است که لازم است به آن توجه شود. اول وضعیت رشد اقتصاد جهانی در سال آینده است. اهمیت وضعیت رشد اقتصادی در سال 91 برای ما به این دلیل است که هر زمان نرخ رشد اقتصاد جهانی بالا می رود، نیاز اقتصاد جهانی به نفت ما افزایش می یابد و خود این مساله می تواند در جایگاه نفت ما و قیمت آن موثر باشد.
در همین راستا باید توجه داشته باشیم که سازمان های جهانی رشد اقتصاد جهان در سال آینده را بین 6/3 درصد تا 9/3 درصد پیش بینی کرده اند. این عدد در واقع از پیش بینی رشدی که در سال قبل برای سال 1390 وجود داشت کمتر است. یعنی پیش بینی رشد سال 2012 رقمی است که عرض کردم. اما پیش بینی نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال 2011 حدود 1/5 درصد اعلام شده یود. این مساله به معنای کاسته شدن از فعالیت های اقتصادی جهان در سال آینده است که می توان از آن نتیجه گرفت که نیاز اقتصاد جهانی به نفت هم طبیعتا نسبت به وضعیت سال قبل دست کم روندی رو به افزایش نخواهد داشت.
مساله بعدی بحث تورم جهانی است که برای سال آینده پیش بینی شده حدود 6/3 درصد باشد. این رقم در مقایسه با پیش بینی های 2011 که 9/4 درصد بود کاهش نشان می دهد و نشان دهنده این خواهد بود که تورم دنیا در سال 91 کمتر خواهد بود. اما تاثیری که این مساله می تواند در اقتصاد ما داشته باشد این است که اصولا زمانی که تورم جهانی کمتر می شود، میل کشورها به واردات نیز افزایش می یابد. مساله بعدی حجم تجارت جهانی است که تا سال آینده پیش بینی های مختلفی توسط سازمان های مختلف جهانی ارائه شده است که آن را بین 5 درصد تا 7/7 درصد اعلام کرده اند که این میزان نسبت به پیش بینی های سال 2011 که بین 6/5 درصد تا 8 درصد بود، کاهش نشان می دهد. در واقع این نکته هم موید آن است که سال آینده سال خوبی برای صادرات، واردات، تجارت و به طور کلی رشد اقتصادی نیست یا وضعیت آن دست کم نسبت به سال 2011 بدتر خواهد بود.


کاهش تورم اقتصاد جهانی هم ناشی از افزایش رکود است؟
بله همینطور است اما برای ما که یک کشور نفتی هستیم، این مساله می تواند زمینه را برای افزایش واردات فراهم کند. به این دلیل که در این شرایط واردات کالای خارجی ارزان تر تمام خواهد شد. اما پیش بینی هایی که در مورد رشد صادرات جهانی ارائه شده است، نشان دهنده کاهش آن در مقایسه با سال 2011 است. پیش بینی 2012 بین 1/6 درصد تا 8/6 درصد است. در حالی که پیش بینی برای سال 2011 بین 7 درصد تا 8 درصد بود که این هم باز موید همان کاهش رشد اقتصادی جهانی در سال آینده است. رشد واردات نیز در واقع کاهشی خواهد بود. پیش بینی سال 2011 این بود که رشد واردات جهانی بین 4/5 درصد تا 8/6 درصد بود در حالی که پیش بینی 2012 بین 9/6 درصد تا 7/6 درصد است. مساله دیگری که باز هم در سطح بین المللی مطرح است و می تواند اقتصاد سال آینده ایران تاثیر گذار باشد، بحث تحریم ها است . به عبارت دیگر شدت تحریم ها و موضع گیری هایی که کشورهای دیگر در برابر ایران خواهند داشت. قطعا این مساله یکی از فاکتورهایی است که بر اقتصاد ایران در سال آینده تاثیر گذار خواهد بود. پیش بینی هایی که تا الان در مورد قیمت نفت انجام شده، نسبت به پیش بینی های سال 2011 تقریبا هر بشکه نفت را حدود 4 دلار بالاتر حساب کرده اند.


تا اینجا به مسائلی اشاره کردید که در اقتصاد جهانی مطرح است و هر کدام به نوعی می توانند اقتصاد کشور ما در سال آینده را تحت تاثیر خود قرار دهند و در واقع برای ارزیابی فرصت ها و تهدیدهای اقتصاد ما در سال آینده باید آنها را مورد توجه قرار دهیم. اما در اقتصاد داخلی ما هم قاعدتا مسائلی وجود دارند. تحلیل شما در این رابطه چیست؟
در اقتصاد داخلی هم مساتلی وجود دارد که برخی از آنها فرصت و برخی دیگر تهدید هستند که در ارائه چشم اندازی از اقتصاد سال آینده حتما باید مورد توجه قرار بگیرند. اولین مساله ای که در این زمینه باید به آن توجه شود بحث بودجه سال 91 است و تاثیراتی که این بودجه در اقتصاد ایران خواهد داشت. به طور مثال اگر بودجه سال آینده اگر توام با کسری زیادی باشد، می توان سال آینده را سالی دانست که به تورم دامن خواهد زد. چنانچه تجربه سال های گذشته هم نشان می دهد که ما هر زمان با کسری بودجه مواجه بودیم، یکی از نتایج آن افزایش بسیار قابل توجه تورم بوده است. مساله بعدی چگونگی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال آینده است. اینکه نگاه طرح هدفمندی به بخش تولید چگونه خواهد بود و اینکه آیا منابعی که طبق قانون هدفمندی باید به تولید اختصاص یابد، عملی خواهد شد یا اینکه باز هم این منابع در آن مسیر قرار نخواهد گرفت، مواردی است که می تواند بر وضعیت اقتصاد کشور در سال آینده تاثیر گذار باشد.
به طور کلی جهت گیری برای قضاوت در این مساله این است که اگر در تولید نوسازی انجام نشود که این مساله می تواند در قالب اعطای وام و تسهیلات به تولیدکنندگان خصوصی و دولتی باشد تا از این طریق بتوانند تکنولوژی جدید وارد و اقدام به نوسازی با اهداف افزایش تولید کنند. نتیجه این اقدام آن خواهد بود که سطح قیمت ها افزایش یابد که در این صورت باید انتظار داشته باشیم که تورم بالا رود. این مسله را از طریق دیگری هم می شود تحلیل کرد و آن اینکه ممکن است در طرح هدفمندی یارانه ها آن چیزی که از آن با عنوان اجرای فاز دوم نام می برند، می تواند به کسری بودجه دولت دامن بزند. چراکه تا الان که ما شاهد اجرای فاز یک این طرح بوده ایم، دولت به سختی توانسته این منابع را با قرض گرفتن از جاهای مختلف تامین و پرداخت کند. اما اگر در همین حال بخواهد اقدام به اجرایی کردن فاز دوم هم کند که منجر به بیشتر شدن تعهداتش نسبت به گیرندگان منابع طرح هدفمندی شود، مشخص است که به کسری بودجه دامن زده خواهد شد. برای نمونه امسال دولت حدود 40 هزار میلیارد تومان به مردم از این محل پرداخت کرده است که اگر با اجرایی کردن فاز دوم این طرح در سال آینده بخواهد تعهدات خودش را بیشتر کند، طبیعی است که به کسری بودجه دامن می زند و در نتیجه باید منتظر افزایش تورم نیز باشیم.






تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن, اقتصاد,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 در این بخش به تیپهای شخصیتی نه گانه می پردازم.شما میتونید خودتان را تاحدودی با این تیپها تطبیق بدین.ولی شناخت دقیق تیپ شخصیتی توسط اهل فن و با آزمونهای مربوط مشخص می گردد.در آینده به این آزمونها بیشتر می پردازم.

 

 9 تیپ شخصیتی اناگرام :

1-    اصلاح گر : تاثیر گذار قوی نکته بین عدم بروز احساسات ظاهری ناظم – تصحیح دیگران

·         مناسب مشاغل بازرسی

2- یاری رسان : بدون چشم داشتی به دیگران خدمت می کنند  - دارای هنر خوب گوش دادن تسلی دهنده دیگران بازگو کننده جزئیات زندگی مبلّغ خوب – مهربان و دلسوز

·         مناسب مشاغل پرستاری پزشکی – امدادرسانی

3- موفق : روابط عمومی عالی امتیاز گیرنده قوی مقایسه گر افراط در مدیریت و استرس زا وفاداری کم – شهرت طلب

·         مناسب مشاغل  مدیریتی

4- فردگرا : درون گرا علاقه به عشق و احساسات خلاق هنردوست هنرمند توانا در کاهش دردهای دیگران توجه زیاد به همدردی و تشویق – احساس عدم درک شدن توسط دیگران

·         مناسب مشاغل هنری ، نویسندگی ، طراحی

5-کنجکاو :  عاشق مطالعه کم حرف و متفکر ضعیف در حضور جمع آرشیو ساز بسیار مطلع گوشه گیر و محقق دوست ندارد برای فرد وقت و انرژی خود را صرف کند – خود و دانش خود را در خدمت بشریت می گذارد .

مناسب مشاغل تحقیقاتی

6-وفادار : بیزار از جنگ و دعوا تمایل به یک رنگی تمایل به داشتن کاری مشخص قابل اطمینان و وفادار و دوست یاب خوب امنیت خواه – کارآمد در موقعیتهای اجتماعی

·         مناسب مشاغل  امدادرسانی – کارمندی

7-خوش گذران :  دارای غم پنهان ولی شاد و سرحال بیزار از محیط افسرده و یکنواخت چندکاره – دوستدار شور و شوق و هیجان

·         مناسب مشاغل پر چالش و تصدی پستهایی با ماموریتهای فراوان

8-مبارز : با شهامت ، شجاع اهل مشاجره و مجادله  تلاش در  احقاق حقوق دیگران رک گویی و رک خواهی تمایل به مطلع شدن از عقاید دیگران تمایل به کسب و کار مستقل قدرت طلب – سلطه گر

·         مناسب مشاغل مدیریتی ارائه خدمات

9- مصلح : حفظ کننده آرامش به هر قیمتی خوش بیان دید آسان به زندگی دارای حس همدردی بدون توقع – مشاور و میانجی خوب

·         مناسب مشاغل بازاریابی و هرگونه خدمات مشاوره ایی


 




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 اولین پیش بینی از بازار مسکن در سال 91 در بخش آموزش سرمایه گذاری در مسکن گذاشته شد. 




تاریخ: جمعه 18 فروردين 1391برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن, مسکن,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

برای ترسیم دورنمای تحولات بازار مسکن در شروع سال91، دو گروه از عوامل موثر بازار، چشم‌انداز حداکثر سه‌ماهه را برای معاملات مسکن متصور شده‌اند که نقطه مشترک این پیش‌بینی‌ها از «دور کُند نوسان قیمت مسکن» حکایت دارد.
دنیای صنعت: کارشناسان مسکن با اشاره به اینکه امسال دو رویداد شامل «افتتاح‌های مسکن‌مهر اطراف تهران» و «عرضه‌های آنچه طی سال‌های 89 و 90 در داخل تهران ساخته‌شده» می‌تواند در نقش شوکر قیمت، بازار را از التهاب قیمتی دور کند، نسبت به رفتار تقاضا در ماه‌های آتی هشدار دادند و اعلام کردند: متقاضیانی که هم‌اکنون در بازار مسکن حضور دارند خریدار واقعی نیستند اما حجم این مراجعه‌ها به اندازه‌ای است که می‌تواند سیگنال اشتباه به طرف عرضه بدهد و در نهایت موجب تحریک قیمت‌ شود.

این کارشناسان همچنین تداوم کاهش ارزش ریال در روزهای ابتدایی سال جاری را مقدمه‌ ورود گروه‌جدید تقاضا به بازار مسکن ارزیابی کرده و این اتفاق را برای برقراری تعادل قیمتی مناسب ندانستند.

در صورت رشد دوباره نرخ دلار در بهار علاوه بر متقاضیانی که به‌صورت طبیعی برای نیاز مسکن اقدام به خرید ملک می‌کنند، صاحبان نقدینگی نیز زودتر از فصل تابستان، سرمایه‌های خود را به کالای رشد‌پذیر تبدیل خواهند کرد.
در بررسی‌های‌ کارشناسان دستیابی به ثبات قیمت مسکن در سال91 سخت توصیف شده و برای آرامش اجاره‌بها نیز، شرط مهار تورم دو رقمی، مطرح شده است.

اما مشاوران‌املاک که معتقدند هر نوع افزایش قیمت مسکن در سال جاری به رکود معاملات منجر می‌شود انتظار دارند مالکان واحدهای نوساز آنها را با «قیمت سازگار» برای فروش به بازار عرضه کنند.

دلالان مسکن همچنین پیش‌بینی می‌کنند: احتکار ملک در تهران نسبت به سال گذشته کاهش شدید می‌یابد و امسال رقابت در فروش جایگزین خانه‌های خالی خواهد شد.

فعالان بنگاه‌های مسکن در تهران در عین حال به خریداران توصیه می‌کنند از هجوم به بازار در ابتدای سال پرهیز کنند تا فرصت‌های موجود در بازار آسیب پیدا نکند.

 آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت بازار مسکن سال 91 حاکی است در سال جاری فعالان‌این بازار با سه سناریوی احتمالی در میدان عرضه و تقاضای مسکن رو‌به‌رو خواهند بود؛ به‌این ترتیب، در حالی که عده‌ای از کارشناسان معتقدند، شرایط بازار مسکن کماکان روند صعودی ملایم مطابق با روند افزایشی سال گذشته را طی خواهد کرد برخی مشاوران املاک از افزایش قیمت‌ها در سال جاری خبر می‌دهند.

‌این در حالی است که در سناریوی سوم که از سوی همین مشاوران طرح می‌شود با اسکان مسکن مهری‌ها در واحدهای تحویلی، همزمان با ازدیاد عرضه، بازار تقاضا نیز به میزان قابل توجهی تعدیل می‌شود؛ به گونه‌ای که حتی می‌توان به آرامش قیمت مسکن خصوصا در بخش اجاره بها در سال 91 امیدوار بود.

اجاره بها بالا می‌رود یا پایین؟
یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه یک شهر تهران، با بیان ‌اینکه احتمالا در سال 91، روند صعودی قیمت‌ها ادامه دار خواهد بود به «دنیای اقتصاد» گفت: سال 91 علاوه بر‌اینکه سال ادامه سیر افزایشی اجاره بها همچون سال گذشته است؛ رکود در بازار خرید و فروش را نیز به همراه دارد.

وی افزود: مهم‌ترین دلیل ‌این امر آن است که هنوز سرمایه‌گذاری در بخش مسکن برای افراد جلب توجه نکرده است اما با آرامش بازار سکه و ارز و خروج سرمایه‌های سرگردان از‌ این بخش می‌توان به هدایت‌ این سرمایه‌ها به بازار مسکن و تعدیل قیمت‌ها امیدوار بود.

حداقل 10 درصد افزایش قیمت طی 6 ماه
مشاور املاک دیگری در‌این زمینه معتقد است: افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن به خصوص در سال جاری امری طبیعی است و پیش‌بینی می‌شود در دو بخش خرید و اجاره بها در سال 91 با حداقل 10 و حداکثر 20 درصد افزایش نرخ مواجه شویم.وی با بیان‌اینکه افزایش معقول در نرخ اجاره به عنوان یک نیاز اساسی در بازار مسکن مطرح است، گفت: در 6 ماه گذشته نیز قیمت‌ها 10 تا 20 درصد افزایش داشته است و چنین به نظر می‌رسد که‌این میزان افزایش در ماه‌های آتی ادامه دار باشد.

این مشاور املاک به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: با توجه به‌ اینکه موجران معمولا شرایط اجاره‌بها را با توجه به جنبه‌های اقتصادی زندگی خود تعیین می‌کنند با درنظر گرفتن افزایش ‌ایجاد شده در سایر بخش‌های اقتصادی، پیش‌بینی قاطعی درباره کاهش التهاب بازار اجاره بها در سال 91 نمی‌توان ارائه داد.

وی با بیان‌اینکه هیچ یک از فعالان بازار مسکن اعم از تولید کنندگان، متقاضیان و حتی مشاوران املاک از افزایش قیمت‌ها رضایت ندارند، تصریح کرد: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث رکود در بازار مسکن شده و حتی فعالیت مشاوران املاک را هم با مشکل مواجه می‌کند.

مسکن مهری‌ها ساکن شوند، بازار تعدیل می‌شود
مشاور املاک دیگری که در چهار منطقه تهران شعبه دایر کرده و فعالیت می‌کند در‌این زمینه به «دنیای اقتصاد» گفت: اگرچه شایعه افزایش قیمت‌ها از روزهای پایانی سال قبل برای سال 91 در تهران گسترش یافته است، اما امیدواری‌ها برای کاهش قیمت مسکن همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ تورم در سایر بخش‌های اقتصادی افزود: با‌ این وجود اگر مسکن مهری‌ها به خانه‌های خود بروند و واحدهای آنان تحویل شود می‌توان به کاهش قابل توجه قیمت‌ها به خصوص در بخش اجاره‌بها امیدوار بود.

این مشاور املاک یادآور شد: درحال حاضر وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای است که دو رفتار متفاوت از سوی عرضه‌کنندگان را در خود جای داده است. وی ادامه داد: به ‌این ترتیب عرضه‌کنندگانی که برای فروش واحدهای خود عجله داشته باشند با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، املاک خود را به نرخ‌های پایین‌تر نیز می‌فروشند؛ اما سایر عرضه‌کنندگان که به دنبال کسب سود بیشتر هستند ترجیح می‌دهند تا زمانی که قیمت‌ها افزایش قابل توجهی پیدا نکرده است اقدام به فروش نکنند.

این مشاور املاک تاکید کرد: به طور قطع تحویل واحدهای مسکن مهر باعث افت قیمت‌ها در سال جاری خواهد شد.

تاثیر معکوس سیاست‌ها؟
یکی از مشاوران املاک فعال در غرب تهران نیز با بیان‌اینکه درحال حاضر نمی‌توان دورنمای خاصی برای بازار مسکن سال 91 ترسیم کرد، گفت: ابلاغ طرح تفصیلی و اجرای آن به طور قطع تاثیر مستقیم در قیمت‌ها و میزان خرید و فروش واحدها در پهنه‌های مختلف شهر تهران خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با‌این حال هنوز انعکاس‌این تاثیر در بازار مسکن مشاهده نمی‌شود و تا زمانی که تکلیف پهنه بندی‌ها مشخص نشده است رفتار مشخصی در بازار عرضه و تقاضای مسکن نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

این مشاور املاک به «دنیای اقتصاد» گفت: درحال حاضر شایعاتی وجود دارد که پس از اجرای طرح تفصیلی زمین‌های زیر 500 مترمربع با کاهش قیمت مواجه خواهند شد.

پرونده تعزیرات برای همیشه بسته شود
وی التهاب بازار مسکن به خصوص در بخش اجاره‌بها در سال گذشته را بیشتر ناشی از تاثیر معکوس سیاست‌های کنترل قیمت مسکن همچون برخورد تعزیراتی دانست و افزود: اعمال سیاست برخورد تعزیراتی باعث نگرانی مالکان از کاهش قیمت‌ها شد؛ به گونه‌ای که بسیاری از آنها با امتناع از ارائه قراردادهای سال گذشته خود به بنگاه‌ها و ترس از زیان وارده در سال‌های‌ آینده به ‌این دلیل که در سال‌های بعد به علت ثبت معاملات در سامانه املاک قادر به افزایش قابل توجه در قیمت‌ها نخواهند بود، حتی تا میزان 45 درصد نیز اقدام به افزایش اجاره بها کردند.

وی ادامه داد: اگر دولت به جای برخوردهای تند تعزیراتی سیاست‌های منطقی‌تر و ملایم‌تری را به کار بندد دورنمای قیمتی مسکن بسیار بهتر و متعادل‌تر خواهد بود.

عرضه بیشتر در سال 91
این مشاور املاک همچنین به «دنیای اقتصاد» گفت: از سوی دیگر نوسانات شدید بازار طلا و ارز و زیان دیدگی برخی از سرمایه‌گذاران ‌این بازارها در ماه‌های اخیر نشان داد که بازار مسکن مطمئن‌ترین بازار موجود برای سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین بازگشت بسیاری از سرمایه‌های خارج شده از بازار مسکن در سال قبل به بازار مسکن سال جدید از امیدواری‌های دیگری است که می‌توان برای سال 91 پیش‌بینی کرد.

متقاضیان در بازار می‌مانند؟
یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه سه تهران ضمن پیش‌بینی افزایش نسبی قیمت‌ها در بازار مسکن طی سال 91 اظهار کرد: در سه ماهه منتهی به پایان سال 90 و روزهای ابتدایی سال 91 شاهد دو مرحله افزایشی در قیمت مسکن در شهر تهران بوده‌ایم.

وی ادامه داد: به‌این ترتیب که از ابتدای دی ماه تا پایان بهمن، 10 تا 15 درصد و از ابتدای اسفند تا نیمه‌های فروردین شاهد افزایش دیگری به همین میزان بوده‌ایم.

این مشاور املاک با بیان ‌اینکه عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران و تاخیر در واگذاری واحدهای مسکن مهر در نتیجه آن، باعث عدم تزریق واحدهای مورد نیاز به بازار مسکن شده است، افزود: در صورت ادامه ‌این روند و عدم بهره‌برداری از پروژه‌هایی مانند مسکن مهر، روند صعودی قیمت‌ها در بازار مسکن همچنان ادامه خواهد داشت.

این مشاور املاک توضیح داد: با‌ این وجود حتی اگر قیمت‌ها نیز افزایش یابد رونق بازار همچنان حفظ خواهد شد و متقاضیان مسکن چه در بخش اجاره و چه در بخش خرید با راهکارهایی همچون کاهش متراژ موردنظر یا موارد دیگر، همچنان در بازار تقاضای مسکن می‌مانند.

مسکن 91: کمبود تولید، تقاضای انباشته
اما کارشناسان مسکن برای بازار مسکن سال 91 چندان خوشبین نیستند و می‌گویند: کاهش قیمت‌ها تنها در شرایطی ویژه برای بازار مسکن سال 91 متصور است که درحال حاضر هیچ یک از علائم کاهشی در بازار به چشم نمی‌خورد.

احمدرضا سرحدی، کارشناس مسکن در‌این زمینه به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: روند صعودی قیمت‌ها در سال 91 ادامه خواهد داشت، اما‌ این روند به صورت جهش وار نخواهد بود و بازار مسکن سال 91 همراه با افزایشی کند در قیمت‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی هرگونه تحول معنادار در بازار مسکن91 را منوط به تصویب بودجه عمرانی بخش مسکن در مجلس در روزهای آتی دانست و گفت: تا زمانی که تکلیف بودجه 91 در بخش مسکن و سیاست‌های دولت در‌ این بخش در دو حیطه قانون برنامه پنجم توسعه و قانون هدفمندی یارانه‌ها مربوط به سال جاری مشخص نشود نمی‌توان رفتار یا تحول خاصی را در ‌این زمینه پیش‌بینی کرد.

سرحدی چگونگی هدایت سرمایه به بخش مسکن و برنامه‌ریزی صحیح در راستای هدایت سرمایه‌ها به‌این بخش را یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در تعدیل قیمت مسکن در سال جاری عنوان کرد و افزود: رکود در بازار ساخت‌وساز به واسطه دلایلی همچون ابهام در بازار مسکن و افزایش قیمت مصالح، همراه با حجم گسترده‌ای از تقاضای انباشته شده برای مسکن، عواملی هستند که در سال‌های اخیر شکاف قابل توجهی را بین میزان عرضه و تقاضای مسکن به وجود آورده‌اند.

وی با بیان‌اینکه احتمال کاهش قیمت مسکن در سال 91 منتفی است، افزایش قیمت‌ها در‌این بخش را با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مرتبط دانسته و کاهش قیمتی را تنها در صورت هدایت نقدینگی‌ها به بازار تولید مسکن امکان پذیر عنوان کرد.

سرحدی با اشاره به نقش مثبت مسکن مهر در تنظیم بازار مسکن شهرهای کوچک، خاطرنشان کرد: سیاست ساخت مسکن مهر برای کلانشهر تهران به خاطر وجود حجم گسترده‌ای از تقاضای انباشته برای مسکن چندان موفق نبوده است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با تسهیلات کامل و قابل انتقال به خریداران واقعی راهکار موثرتر و کارآمدتری در‌این زمینه باشد.

جوسازی، راهکار کاربردی تعدیل قیمت
در همین زمینه علیرضا قهاری، انبوه‌ساز و کارشناس مسکن با اشاره به تاثیر جوسازی‌ها در افزایش قیمت مسکن  گفت: می‌توان از تاثیر جوسازی‌های روانی برای تعدیل و کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن نیز استفاده کرد.

وی با بیان‌اینکه در بسیاری موارد جوسازی‌های روانی بدون داشتن علتی خاص باعث افزایش قابل توجه قیمت‌ها می‌شود افزود: اگرچه گفته می‌شود که تاثیر سایر کالاهای اقتصادی بر قیمت مسکن اثرگذار است اما دولت می‌تواند با کنترل مواردی که در حیطه نظارتی مستقیم خود است مانع از بروز افزایش قیمت در بازار مسکن شود؛ چرا که بازار مسکن در اصل از حیطه نظارتی مستقیم دولت خارج است و نمی‌توان آن را با اقدامات دستوری تعدیل کرد. با‌این حال در بسیاری موارد ‌ایجاد یک جو روانی خاص به مراتب تاثیرگذارتر از واقعیت یک پدیده یا موضوع اقتصادی است.

کاهش ارزش ریال، رونق بازار مسکن
قهاری رونق‌ایجاد شده در بازار خرید و فروش مسکن در روزهای ابتدایی سال را ناشی از کاهش ارزش ریال و نگرانی سرمایه‌داران از‌ این قضیه عنوان کرد و افزود: با توجه به اشباع بازارهای سرمایه‌گذاری در مواردی همچون بازار طلا و ارز، مسکن در ماه‌های‌ آینده به عنوان مقصد بعدی نقدینگی‌های سرگردان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: رونق‌ ایجاد شده نشان‌دهنده عرضه مسکن با قیمت واقعی نیست و همین عامل در صورت عدم کنترل دولت می‌تواند تورم‌زا و مشکل‌آفرین باشد.

«کاهش قیمت مسکن» طنز است
فردین یزدانی از کارشناسان ارشد حوزه اقتصاد مسکن با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن در سال 91 تفاوت چندانی با بازار سال 90 نخواهد داشت به «دنیای اقتصاد» گفت:‌ در کشوری که هرساله دارای نرخ تورم عمومی‌ است انتظار کاهش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی همچون مسکن تنها در حد یک شوخی می‌تواند قابل طرح باشد.

وی افزود: با این حال افزایش خاصی برای قیمت مسکن در سال 91 پیش‌بینی نمی‌شود؛ چرا که در سال گذشته نیز افزایش‌ها پایین‌تر از نرخ تورم عمومی ‌بود و درحال حاضر انتظار ایجاد شرایط جهش نیز غیرمحتمل است.

یزدانی میزان عرضه مسکن در سال 91 را متناسب با حجم تسهیلات اعطایی از سوی دولت و سیاست‌های بانکی و پولی توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت در سال‌های اخیر تمهیدات گوناگونی همچون ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به صورت خودمالک، مسکن مهر و اعطای تسهیلات برای ساخت را در دستور کار قرار داد، عرضه مسکن نیز روال سابق خود را طی می‌کند و شاهد افت شدید در این زمینه نخواهیم بود.

بازار مسکن میدان جنگ نیست
یزدانی در پاسخ به این سوال که در صورت ادامه دار بودن روند عدم عرضه برخی از واحدهای ساخته شده از سوی سازندگان به بازار مسکن 91 ،مطابق آنچه در سال گذشته نیز اتفاق افتاد، چه راهکاری را موثر می‌دانید؟ ابراز کرد: تشبیه بازار مسکن به میدان جنگ کار درستی به نظر نمی‌رسد و در شرایطی که انتظار تولیدکنندگان از بازار مسکن برآورده نمی‌شود طبیعی است که آنان نیز از عرضه واحدها خودداری کنند.

وی افزود: درحال حاضر کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن منجر به عدم گردش مالی در این بخش شده است و از سوی دیگر باعث شده متقاضیان تنها در حد متقاضی باقی مانده و توان خرید نداشته باشند.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: تا زمانی که گردش مالی در بازار مسکن افزایش نیابد مقاومت عرضه کنندگان نیز شکسته نمی‌شود. 
منبع: فردا نیوز



تاریخ: جمعه 18 فروردين 1391برچسب:اولین , پیش‌بینی , بازار , مسکن,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 ضمن تشکر از نظرات دوستان مختصری در مورد اینیاگرام توضیح میدم.

 

اینیاگرام

طبقه بندی تیپهای شخصیتی

شناخت تیپ شخصیتی خود بسیار با ارزش است.این کار ارزش علمی،روانی و درمانی دارد.زیرا افرادی که از نا آسودگیهای روانی رنج می برند و افرادی که در روابط خود با دیگران و در زندگی مشترک خود دچار نابسامانی هستند،می توانند دریابند که کدام بعد از شخصیت فردی آنها موجب می شودکه با برخی ناسازگار و با برخی سازگار باشند و یا چه بخشی از رفتارهای فردی آنها مانع پیشرفت و رفع مشکلات فردی و اجتماعی آنهاست.

هنگامیکه بتوانیم خود را درست بشناسیم می توانیم به نیازها،باورها،ترسها و نگرانیهای خود آگاه شویم و حتی ممکن است این آگاهی به خودی خود برخی از مشکلات را از بین ببرد.

برای شناخت تیپ شخصیتی خود باید دو کار انجام دهیم.

1-     به موقعیت،تجربیات،افکار و احساسات و اعمال خویش توجه کنیم

2-     الگوها،ساختارها و مقاصد پنهانی خود را یشناسیم.

شناخت تیپهای شخصیتی(اینیاگرامenneagram )

اینیاگرام مشخص می کند که یک انسان در چه چارچوبی قرار دارد و چگونه می تواند از آن خارج شود. این روش خودشناسی،تنها روشی است که راه رهائی از چارچوب را نشان می دهد.چرا که شخصیت انسان است که در چارچوب قرار دارد نه خود انسان .

آنهائی موفق می شوند به تکامل انسانی نایل آیند که چارچوب شخصیتیشان را بشکنند و خود واقعی شان را نشان دهند.

بطور کلی شمار اندکی از افراد،ذات خود را تجربه می کنندچون ضمیر آگاه در کنترل شخصیت است و ذات در ضمیر ناخود آگاه قرار دارد.

با کمک خود شناسی به شیوه اینیاگرام چارچوب مهار کننده شخصیت خود را می توان شناخت و با برچیدن آن، رویاروئی با ذات رافراهم ساخت.

اینیاگرام بعد از مشخص کردن آنچه که در چارچوب است(شخصیت) و چارچوب آن (آنچه که مانع رسیدن به یک زندگی سالم و معنی دار است)،امکان رهائی را فراهم کرده و راه رسیدن به یکتائی وجود خود را نشان می دهد.

 

 


 


 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن, اینیاگرام,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 24
بازدید کل : 6777
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar

نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد
نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد